Положення про департамент фінансів Кіровоградської обласної державної
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
Кіровоградської обласної
державноїадміністрації
18 березня 2024 року № 226-р
Голова Кіровоградської
обласної державної
адміністрації
Андрій РАЙКОВИЧ
ПОЛОЖЕННЯ
про ДЕПАРТАМЕНТ ФІНАНСІВ
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Загальні положення
1. ДЕПАРТАМЕНТ ФІНАНСІВ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – департамент фінансів) утворюється головою Кіровоградської обласної державної адміністрації, входить до складу Кіровоградської обласної державної адміністрації, підпорядковується голові Кіровоградської обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству фінансів України.
2. Департамент фінансів у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, а також положенням про департамент фінансів.
Основні завдання департаменту фінансів
3. Основними завданнями департаменту фінансів є:
забезпечення реалізації державної бюджетної політики в межах Кіровоградської області;
складання прогнозу обласного бюджету та проєкту обласного бюджету і подання їх на розгляд до Кіровоградської обласної державної адміністрації;
забезпечення ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
розробка пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
проведення разом з іншими структурними підрозділами аналізу фінансово-економічного стану області, перспектив її подальшого розвитку;
здійснення державного контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями законодавства щодо використання ними бюджетних коштів;
здійснення загальної організації та управління виконанням обласного бюджету, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.
4. Департамент фінансів відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
3) надає адміністративні послуги відповідно до законодавства;
4) аналізує в межах повноважень стан та тенденції соціально-економічного і культурного розвитку області та вживає заходи щодо усунення недоліків;
5) готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку в межах області;
6) вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету;
7) бере участь у:
підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
розробленні проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
підготовці балансу фінансових ресурсів обласного бюджету;
розробленні проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації;
8) аналізує соціально-економічні показники розвитку області та враховує їх під час складання проєкту обласного бюджету;
9) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
10) розробляє і доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків обласного бюджету та надання кредитів з обласного бюджету на середньостроковий період;
101) здійснює аналіз поданих головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетних пропозицій, на основі якого керівник департаменту фінансів приймає рішення про включення бюджетних пропозицій до прогнозу обласного бюджету;
102) складає прогноз обласного бюджету;
11) доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів, встановлює строки та порядок подання бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
12) проводить під час складання і розгляду проєкту обласного бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проєкту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
13) приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій до проєкту обласного бюджету перед поданням його на розгляд обласній державній адміністрації;
14) бере участь у підготовці звітів голови обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
15) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;
16) організовує роботу з підготовки проєкту обласного бюджету, визначає за дорученням керівництва обласної державної адміністрації порядок і строки подання структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення) рад матеріалів для підготовки проєкту обласного бюджету і прогнозних розрахунків коштів, що передаються для відповідного розподілу між відповідними бюджетами або для виконання спільних проєктів; складає проєкт обласного бюджету; готує пропозиції щодо коштів, що передаються для розподілу між відповідними місцевими бюджетами або для виконання спільних проектів, та подає їх на розгляд керівництву обласної державної адміністрації;
17) перевіряє рішення сільських, селищних, міських, районних рад про затвердження бюджету та внесення змін до нього щодо відповідності їх бюджетному законодавству;
18) складає і затверджує тимчасовий розпис обласного бюджету та розпис обласного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису обласного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність зазначеного розпису встановленим бюджетним призначенням;
19) здійснює погодження проєкту паспорта бюджетної програми та надсилає його головному розпоряднику для затвердження;
20) проводить в установленому порядку розрахунки між обласним бюджетом та державним, районними бюджетами, бюджетами місцевого самоврядування;
21) перевіряє правильність складення і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами і організаціями, які фінансуються з обласного бюджету;
22) погоджує кошториси, плани асигнувань та штатні розписи структурних підрозділів обласної державної адміністрації, апаратів районних державних адміністрацій;
23) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до місцевих бюджетів області;
24) організовує виконання обласного бюджету, забезпечує разом з органами, що контролюють справляння надходжень до бюджету, територіальними органами Казначейства, іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації надходження доходів до обласного бюджету та вживає заходи щодо ефективного витрачання бюджетних коштів;
25) зводить показники бюджетів місцевого самоврядування, що входять до бюджету області, та подає їх у встановлені строки Мінфіну;
26) забезпечує захист фінансових інтересів держави;
27) готує і подає обласній раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду обласного бюджету для прийняття рішення про внесення змін до такого бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального (крім власних надходжень) фондів обласного бюджету;
28) проводить моніторинг змін, що вносяться до обласного бюджету;
29) за рішенням обласної ради розміщує тимчасово вільні кошти обласного бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків та придбаває державні цінні папери;
30) аналізує бюджетну і фінансову звітність (інші звіти) про виконання місцевих бюджетів, інші фінансові звіти, подані територіальними органами Казначейства;
31) інформує керівництво обласної державної адміністрації про стан виконання обласного бюджету за кожний звітний період і подає їй на розгляд річний та квартальний звіти про виконання обласного бюджету;
32) розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
33) проводить на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки області, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
34) організовує та проводить внутрішній аудит у порядку, визначеному чинним законодавством;
35) бере участь у розробленні та виконанні інвестиційних програм, подає пропозиції щодо удосконалення механізму економічного стимулювання підприємств для розвитку економічного потенціалу області;
36) вивчає разом з установами Національного банку питання грошового обігу в області, а також бере участь у розробленні балансів грошових доходів і витрат населення;
37) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;
38) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів обласної ради;
39) готує (бере участь у підготовці) проекти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп у межах своїх повноважень;
40) бере участь у розробленні пропозицій щодо удосконалення структури місцевих державних адміністрацій, готує пропозиції щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання місцевих державних адміністрацій та здійснює контроль за витрачанням таких коштів;
41) здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо місцевих бюджетів на всіх стадіях бюджетного процесу;
42) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
43) приймає рішення про застосування до учасників бюджетного процесу заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених
пунктами 2-5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема, щодо:
зупинення операцій з бюджетними коштами;
призупинення бюджетних асигнувань;
зменшення бюджетних асигнувань;
повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
безспірне вилучення коштів з місцевих бюджетів;
44) здійснює управління місцевим боргом та гарантованим обласною радою боргом, зокрема:
бере участь у розробленні та опрацюванні проєктів нормативно-правових актів з питань управління місцевим боргом та гарантованим обласною радою боргом;
здійснює управління ризиками, що можуть спричинити збільшення місцевого боргу;
прогнозує фінансування обласного бюджету;
веде оперативний облік місцевого та гарантованого обласною радою боргу;
за рішенням обласної ради здійснює правочини з місцевим боргом, включаючи обмін, випуск, купівлю, викуп та продаж боргових зобов’язань обласної ради;
здійснює заходи щодо підвищення привабливості інвестування в цінні папери, емітовані обласною радою, і комплексні заходи щодо поліпшення кредитного рейтингу;
здійснює контроль за виконанням умов здійснення місцевих запозичень, здійснення витрат на обслуговування та погашення місцевого боргу відповідно до нормативно-правових актів, за якими виникають боргові зобов’язання обласної ради та договірних умов;
здійснює контроль за виконанням боргових зобов’язань суб’єктів господарювання комунальної форми власності за кредитами (позиками), залученими під місцеві гарантії;
45) погоджує здійснення суб'єктами господарювання комунальної форми власності, зокрема господарськими товариствами (крім банків), у статутному фонді яких 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) є спільною власністю територіальних громад, залучення кредитів (позик), надання гарантії або поручительства за такими зобов’язаннями;
46) аналізує діяльність структурних підрозділів з питань фінансів районних державних адміністрацій та структурних підрозділів з питань фінансів виконавчих органів сільських, селищних, міських рад і готує пропозиції щодо її вдосконалення;
47) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
48) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
49) контролює органи місцевого самоврядування та надає методичну допомогу з питань здійснення наданих їм законом повноважень органів виконавчої влади;
50) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самовря-дування;
51) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілі-заційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
52) організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів;
53) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
54) бере участь у вирішенні відповідно до чинного законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
55) забезпечує захист персональних даних;
56) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників департаменту фінансів;
57) здійснює інші передбачені законом повноваження.
Права департаменту фінансів
5. Департамент фінансів має право:
одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання бюджетів та звітування про їх виконання;
залучати фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, об'єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його компетенції;
вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації;
користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
6. Департамент фінансів в установленому законодавством порядку та у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
Управління департаментом фінансів, права
та обов'язки директора
7. Департамент фінансів очолює директор.
Директор департаменту фінансів призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з Мінфіном в установленому законодавством порядку.
8. Директор департаменту має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади директором департаменту у порядку, передбаченому законодавством про державну службу.
9. Директор департаменту фінансів:
1) здійснює керівництво департаментом, несе персональну відповідаль-ність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню у ньому належних умов праці;
2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про департамент фінансів;
3) затверджує положення про структурні підрозділи департаменту, посадові інструкції працівників департаменту та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;
5) вживає заходи щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
6) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на департамент завдань та затверджених планів роботи;
7) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
8) представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації;
9) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Мін’юсту;
10) подає на затвердження голови обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису департаменту фінансів в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
11) розпоряджається коштами у межах затвердженого в установленому порядку кошторису департаменту фінансів;
12) затверджує розпис доходів і видатків обласного бюджету на рік та тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису обласного бюджету встановленим бюджетним призначенням;
13) призначає на посади і звільняє з посад працівників департаменту;
14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців департаменту;
15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень департаменту;
16) забезпечує дотримання працівниками департаменту правил внут-рішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
17) здійснює інші повноваження, визначені законом.
10. Накази директора департаменту фінансів, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінфіну, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації, Мінфіном.
11. У департаменті фінансів для погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції, може утворюватися колегія у складі директора департаменту (голова колегії), заступників директора департаменту за посадою, а також інших працівників департаменту. До складу колегії можуть входити керівники інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації.
Директор департаменту вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, що належать до компетенції департаменту фінансів, та розробляє проєкти відповідних рішень.
Фінансово-господарська діяльність департаменту фінансів
12. Департамент фінансів утримується за рахунок коштів державного бюджету, якщо інше не передбачено законом.
13. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників департаменту фінансів визначається в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.
14. Штатний розпис та кошторис департаменту фінансів затверджується в установленому законодавством порядку.
15. Департамент фінансів є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
Виконуюча обов’язки директора
департаменту фінансів обласної
державної адміністрації Анжела АНІСІМОВА