Про впровадження бюджетної реформи

Одним із основних напрямків бюджетної реформи є зміна системи формування місцевих бюджетів, яка передбачає розширення дохідної частини місцевих бюджетів та розширення видаткових повноважень місцевого самоврядування.

Розширення дохідної частини місцевих бюджетів здійснюється в основному за рахунок запровадження акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, передачі з державного бюджету до обласного бюджету 10% податку на прибуток приватних підприємств та розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки шляхом включення до оподаткування нежитлового майна.

Розширення видаткових повноважень місцевого самоврядування здійснюється за рахунок передачі з державного бюджету на місцевий рівень відомчих закладів охорони здоров’я, установ ветеринарної медицини,  фізкультурно-спортивних товариств «Спартак», «Україна», «Динамо» та підпорядкованих їм дитячо-юнацьких спортивних шкіл.

Підсумки виконання місцевих бюджетів області за січень-вересень 2015 року свідчать, про суттєве збільшення у поточному році фінансового ресурсу місцевих бюджетів.

Так, за січень-вересень 2015 року надходження доходів до загального фонду місцевих бюджетів області склали 1473,5 млн.грн. Приріст доходів до відповідного періоду минулого року (у співставних умовах) складає 375 млн.грн., або 34,1%. У 19 зведених бюджетах міст і районів області темп приросту надходжень вище середнього по області і досягає на окремих територіях більше 60%, зокрема у Новоархангельському – 63,8%, Ульяновському – 64,6%.

Збільшення доходів місцевих бюджетів відбулося за рахунок:

запровадження з 01 січня 2015 року акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (за січень-вересень поточного року надходження склали 107,2 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області 7,2%);

передачі до обласного бюджету 10% податку на прибуток приватних підприємств (за січень-вересень поточного року надходження склали 14,6 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області 1%);

розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки шляхом включення до оподаткування нежитлового майна,надходження податку на нерухоме майно зросли, та склали 4,6 млн.грн. при 0,6 млн.грн. за весь 2014 рік;

передачі зі спеціального до загального фонду єдиного податку для суб’єктів господарювання та екологічного податку (за січень-вересень поточного року надходження єдиного податку склали 178,6 млн.грн., екологічного податку - 24,6 млн.грн. питома вага цих надходжень у загальних надходженнях податків і зборів по області 13,8 %);

передачі з державного бюджету до місцевих бюджетів надходжень державного мита та плати за надання адміністративних послуг (за січень-вересень поточного року ці надходження склали 26,6 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області майже 2%).

Поряд із запровадженням нових джерел наповнення місцевих бюджетів, основними надходженнями до місцевих бюджетів області у поточному році залишаються податок на доходи фізичних осіб і плата за землю (питома вага – 71%). По податку на доходи фізичних осіб приріст склав 101,3 млн.грн., або 14,9%, по платі за землю – 60,2 млн.грн., або 29,1%. Збільшення надходжень плати за землю досягнуто в основному за рахунок індексації нормативної грошової оцінки земель на коефіцієнт 1,249.

Аналіз надходжень за рівнями бюджетів свідчить про те, що в найбільшій мірі позитивний вплив бюджетної децентралізації відчувається у бюджетах місцевого самоврядування. Доходи бюджетів місцевого самоврядування збільшилися на 52%(на 315,7 млн.грн.), зокрема у містах обласного значення – на 35,5%(на141,4 млн.грн.). В обласному бюджеті надходження збільшилися на 11,3%(на 24,6 млн.грн.), районних бюджетах – на 12,3% (на 34,2 млн.грн.).

Відповідно до рішень місцевих рад у липні-вересні поточного року затверджені на 2015 рік показники по доходах місцевих бюджетів збільшені на 219,7 млн.грн. та спрямовані на збільшення видатків за такими напрямками:

заробітна плата працівників бюджетних установ – 52,3 млн.грн.;

енергоносії і комунальні послуги – 22,4 млн.грн.;

медикаменти та продукти харчування – 2,5 млн.грн.;

житлово-комунальне господарство – 53,3 млн.грн.;

дорожнє господарство – 44,3 млн.грн.;

будівництво – 12,4 млн.грн.;

інші видатки на утримання бюджетних установ, реалізація інших місцевих програм – 32,5 млн.грн.

         Збільшення у поточному році фінансового ресурсу місцевих бюджетів дозволило збільшити порівняно з 2014 роком  обсяги спрямування коштів на фінансування видатків, пов’язаних з виконанням власних повноважень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування. Зокрема, затверджені на 2015 рік (з урахуванням змін) видатки на житлово-комунальне господарство збільшено порівняно із 2014 роком на 78,6 млн.грн., або у 1,6 раза, дорожнє господарство - на 47,5 млн.грн., або на 44%.

Кінцевою метою бюджетної децентралізації є створення реального підґрунтя для виконання власних повноважень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та підвищення мотивації до нарощування дохідної бази місцевих бюджетів.

Проведено тренінг для фахівців

У жовтні п.р.Міністерством фінансів України за підтримки Європейського Союзу в області розпочато реалізацію проекту міжнародної технічної допомоги «ЄС для підсилення державних фінансових систем місцевих урядів». Метою Проекту є забезпечення зміцнення системи управління державними фінансами на місцевому та регіональному рівнях, створення спроможної, ефективної, прозорої та підконтрольної системи управління місцевими фінансами.

З метою покращення бюджетування та обліку органів місцевого самоврядування 3 – 4 жовтня експертом Проекту Демиденко С.Я. було проведено тренінг для фахівців місцевих фінансових органів області. Також до цих навчань було залучено представників новоутворених у 2018 році об’єднаних територіальних громад. Всього навчання пройшли 66 фахівців. Протягом жовтня поточного року фахівцями фінансових органів районів та міст обласного значення, які пройшли навчання, будуть проведені тренінги для представників інших місцевих рад, що з 1 січня 2019 року вперше будуть застосовувати ПЦМ в бюджетному процесі. 

                 1e         viber image

Підведено підсумки виконання місцевих бюджетів області у першому півріччі 2018 року

23 липня 2018 року під час апаратної наради під керівництвом голови обласної державної адміністрації Сергія Кузьменка було розглянуто питання виконання місцевих бюджетів області у січні-червні поточного року.

Інформувала з даного питання заступник директора департаменту фінансів Анжела Анісімова.

За січень-червень 2018 року надходження податків і зборів, інших платежів до місцевих бюджетів області склали 2454 млн.грн., або 110,2% до планового обсягу на цей період, у тому числі:

позагальному фонду 2260,2 млн.грн. (+9,7%), понад план отримано 200,4 млн.грн.;

по спеціальному фонду – 193,8 млн.грн. (+16,3%), понад план отримано 27,2 млн.грн.

У розрізі основних податків планові показники січня-червня виконано:

по податку на доходи фізичних осіб (питома вага в загальних надходженнях більше 60%) - на 106,6% (понад план надійшло 87,2 млн.грн.);

по місцевих податках і зборах (питома вага майже 26%) – на 117,4% (+86,1 млн.грн.), у складі яких - основними є плата за землю – 111,3%   (+30,7 млн.грн.) та єдиний податок – 121,8% (+46,3 млн.грн.);

по акцизному податку – на 102,3% (+3,2 млн.грн.).

Порівняно з відповідним періодом минулого року доходи збільшились на 14% (або на 302,2 млн.грн.), у тому числі:

по загальному фонду приріст склав майже 394 млн.грн., або 21,1%.

Приріст доходів досягнуто в значній мірі за рахунок збільшення витрат на оплату праці як в бюджетній сфері, так і в реальному секторі економіки, індексації ставок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів і води, зарахування до місцевих бюджетів 100% єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарськими товаровиробниками (у 2017 році 14% цього податку зараховувалося до державного бюджету) тощо;

доходи спеціального фонду зменшились на 91,5 млн. грн., або на 32,1%. На це вплинуло суттєве зменшення надходжень митних платежів, які зараховуються до обласного бюджету в рамках експерименту з фінансового забезпечення розвитку автомобільних доріг (за січень-червень 2017 року таких платежів надійшло 107,4 млн.грн., а за січень - червень 2018 року лише близько 1 млн.грн.).

За рівнями бюджетів найбільший приріст доходів має місце по бюджетах міст обласного значення – 24,8% та обласному бюджету – 23,2%.В районних бюджетах надходження збільшилися на 14,2%, бюджетах ОТГ – на 22,8%.

Доходи загального фонду у розрахунку на 1 жителя за січень-червень поточного року по містах, районах та ОТГ у середньому склали 1960 грн.

Трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам області надійшли 100%-во до плану січня-червня 2018 року та обсягу нарахованих соціальних допомог – у загальній сумі 4531 млн.грн., у тому числі дотації – 303,2 млн.грн., субвенції – 4227,8 млн.грн., з них на здійснення програм соціального захисту населення – 2225,2 млн.грн., медична – 767,2 млн.грн., освітня – 965 млн.грн., на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – 166,9 млн.грн.

Порівняно з відповідним періодом минулого року трансферти збільшились на 16% (626,2 млн.грн.).

З місцевих бюджетів області у січні-червні 2018 року проведено видатків на суму 6883,1 млн.грн., що складає 49,8% до запланованого місцевими радами обсягу на рік. На захищені видатки загального фонду в цілому по місцевих бюджетах області спрямовано 83,3% від обсягу видатків (без урахування субвенцій з державного бюджету на соціальний захист населення), з яких на заробітну плату та інші соціальні виплати – 71,9%, енергоносії бюджетних установ – 8,2%, харчування та медикаменти – 3,2%.

У звітному періоді забезпечено своєчасну виплату з місцевих бюджетів заробітної плати працівникам бюджетних установ та розрахунки за спожиті бюджетними установами енергоносії і комунальні послуги. Прострочена кредиторська заборгованість місцевих бюджетів з цих виплат станом на 01 липня відсутня.

У повному обсязі (відповідно до нарахованих сум) профінансовано видатки місцевих бюджетів з надання соціальних допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, іншим категоріям населення, а також надання державної соціальної допомоги дітям-сиротам та грошового забезпечення прийомним батькам.

 

Про врегулювання міжбюджетних відносин між районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад

11 липня 2018 року заступник директора департаменту фінансів обласної державної адміністрації Анісімова А.М. разом з керівниками інших окремих структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, об’єднаних територіальних громад взяла участь у нараді, яка відбулась під головуванням голови обласної державної адміністрації Кузьменка С.А. з питання міжбюджетних відносин між районними бюджетами та бюджетами об’єднаних територіальних громад.

Основна мета наради - забезпечити співпрацю усіх гілок влади для підвищення рівня життя громадян та якості надання послуг.

На нараді розглянуто напрацьований позитивний досвід партнерства об’єднаних територіальних громад з районними державними адміністраціями та проблемні питання, які виникають в окремих територіях з розподілом фінансового ресурсу між районами та об’єднаними територіальними громадами, зокрема у галузі охорони здоров’я.

Учасники засідання також розглянули питання врегулювання міжбюджетних відносин в галузях освіти, культури та соціального захисту населення.

Результати проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, який відбувся в департаменті фінансів 21 червня 2018 року:

№ п/п

 Кандидат

 Посада

Загальна кількість балів

 Примітка

1.

Кравченко

Ірина Валентинівна

Головний спеціаліст відділу кадрової, організаційної роботи та господарського забезпечення

 

8

Переможець конкурсу

(другий за результатами конкурсу кандидат відсутній)

2.

Демешко

Дар'я Віталіївна

Спеціаліст відділу зведеного бюджету та міжбюджетних відносин

 

6,75

Переможець конкурсу

(другий за результатами конкурсу кандидат відсутній)

Подкатегории