Про впровадження бюджетної реформи

Одним із основних напрямків бюджетної реформи є зміна системи формування місцевих бюджетів, яка передбачає розширення дохідної частини місцевих бюджетів та розширення видаткових повноважень місцевого самоврядування.

Розширення дохідної частини місцевих бюджетів здійснюється в основному за рахунок запровадження акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами, передачі з державного бюджету до обласного бюджету 10% податку на прибуток приватних підприємств та розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки шляхом включення до оподаткування нежитлового майна.

Розширення видаткових повноважень місцевого самоврядування здійснюється за рахунок передачі з державного бюджету на місцевий рівень відомчих закладів охорони здоров’я, установ ветеринарної медицини,  фізкультурно-спортивних товариств «Спартак», «Україна», «Динамо» та підпорядкованих їм дитячо-юнацьких спортивних шкіл.

Підсумки виконання місцевих бюджетів області за січень-вересень 2015 року свідчать, про суттєве збільшення у поточному році фінансового ресурсу місцевих бюджетів.

Так, за січень-вересень 2015 року надходження доходів до загального фонду місцевих бюджетів області склали 1473,5 млн.грн. Приріст доходів до відповідного періоду минулого року (у співставних умовах) складає 375 млн.грн., або 34,1%. У 19 зведених бюджетах міст і районів області темп приросту надходжень вище середнього по області і досягає на окремих територіях більше 60%, зокрема у Новоархангельському – 63,8%, Ульяновському – 64,6%.

Збільшення доходів місцевих бюджетів відбулося за рахунок:

запровадження з 01 січня 2015 року акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (за січень-вересень поточного року надходження склали 107,2 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області 7,2%);

передачі до обласного бюджету 10% податку на прибуток приватних підприємств (за січень-вересень поточного року надходження склали 14,6 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області 1%);

розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки шляхом включення до оподаткування нежитлового майна,надходження податку на нерухоме майно зросли, та склали 4,6 млн.грн. при 0,6 млн.грн. за весь 2014 рік;

передачі зі спеціального до загального фонду єдиного податку для суб’єктів господарювання та екологічного податку (за січень-вересень поточного року надходження єдиного податку склали 178,6 млн.грн., екологічного податку - 24,6 млн.грн. питома вага цих надходжень у загальних надходженнях податків і зборів по області 13,8 %);

передачі з державного бюджету до місцевих бюджетів надходжень державного мита та плати за надання адміністративних послуг (за січень-вересень поточного року ці надходження склали 26,6 млн.грн., питома вага у загальних надходженнях податків і зборів до зведеного бюджету області майже 2%).

Поряд із запровадженням нових джерел наповнення місцевих бюджетів, основними надходженнями до місцевих бюджетів області у поточному році залишаються податок на доходи фізичних осіб і плата за землю (питома вага – 71%). По податку на доходи фізичних осіб приріст склав 101,3 млн.грн., або 14,9%, по платі за землю – 60,2 млн.грн., або 29,1%. Збільшення надходжень плати за землю досягнуто в основному за рахунок індексації нормативної грошової оцінки земель на коефіцієнт 1,249.

Аналіз надходжень за рівнями бюджетів свідчить про те, що в найбільшій мірі позитивний вплив бюджетної децентралізації відчувається у бюджетах місцевого самоврядування. Доходи бюджетів місцевого самоврядування збільшилися на 52%(на 315,7 млн.грн.), зокрема у містах обласного значення – на 35,5%(на141,4 млн.грн.). В обласному бюджеті надходження збільшилися на 11,3%(на 24,6 млн.грн.), районних бюджетах – на 12,3% (на 34,2 млн.грн.).

Відповідно до рішень місцевих рад у липні-вересні поточного року затверджені на 2015 рік показники по доходах місцевих бюджетів збільшені на 219,7 млн.грн. та спрямовані на збільшення видатків за такими напрямками:

заробітна плата працівників бюджетних установ – 52,3 млн.грн.;

енергоносії і комунальні послуги – 22,4 млн.грн.;

медикаменти та продукти харчування – 2,5 млн.грн.;

житлово-комунальне господарство – 53,3 млн.грн.;

дорожнє господарство – 44,3 млн.грн.;

будівництво – 12,4 млн.грн.;

інші видатки на утримання бюджетних установ, реалізація інших місцевих програм – 32,5 млн.грн.

         Збільшення у поточному році фінансового ресурсу місцевих бюджетів дозволило збільшити порівняно з 2014 роком  обсяги спрямування коштів на фінансування видатків, пов’язаних з виконанням власних повноважень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування. Зокрема, затверджені на 2015 рік (з урахуванням змін) видатки на житлово-комунальне господарство збільшено порівняно із 2014 роком на 78,6 млн.грн., або у 1,6 раза, дорожнє господарство - на 47,5 млн.грн., або на 44%.

Кінцевою метою бюджетної децентралізації є створення реального підґрунтя для виконання власних повноважень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та підвищення мотивації до нарощування дохідної бази місцевих бюджетів.

Відбулася колегія департаменту фінансів

13 грудня 2017 року відбулася колегія департаменту фінансів Кіровоградської облдержадміністрації, на якій були розглянуті питання:

підсумки виконання місцевих бюджетів області за січень-листопад 2017 року та завдання щодо завершення бюджетного року;

основні підходи по формуванню місцевих бюджетів області на 2018 рік;

результати роботи обласної робочої групи з впровадження гендерно-орієнтованого бюджетування на місцевому рівні.

В роботі колегії взяли участь: керівництво департаменту фінансів облдержадміністрації, начальники фінансових управлінь райдержадміністрацій, міськвиконкомів (міських рад), представники об’єднаних територіальних громад.

У ході розгляду вищезазначених питань:

зосереджено увагу на основних завданнях щодо завершення поточного бюджетного року та затвердження місцевих бюджетів на 2018 рік;

обговорено особливості планування дохідної та видаткової частин місцевих бюджетів на наступний рік;

представлено результати гендерного бюджетного аналізу бюджетної програми «Бібліотеки».

З інформаціями із зазначених питань виступили: директор департаменту фінансів – Шеремет Сергій Вікторович, заступники директора департаменту фінансів – Анісімова Анжела Миколаївна, Серпокрилова Наталія Григорівна, начальник відділу фінансів установ соціально-культурної сфери – Шановська Євгенія Борисівна.

           Img 2            

Проект обласного бюджету на 2018 рік обговорено

    12 грудня 2017 року в обласній державній адміністрації відбулося публічне обговорення проекту Програми соціально-економічного розвитку на 2018 рік та проекту обласного бюджету на 2018 рік.У засіданні взяли участь голова обласної ради, заступники голови обласної державної адміністрації, керівники структурних підрозділів ОДА, територіальних органів міністерств і відомств України, обласних підприємств, установ та організацій, голови постійних комісій обласної ради.

Проект обласного бюджету на 2018 рік представляв директор департаменту фінансів обласної державної адміністрації Шеремет Сергій Вікторович.

У проекті обласного бюджету на 2018 рікдоходи обласного бюджету (без міжбюджетних трансфертів) враховано у сумі 831,7 млн.грн., у тому числі по загальному фонду – 730 млн.грн. та спеціальному фонду – 101,7  млн.грн.

          Обсяг міжбюджетних трансфертів з державного бюджету для обласного бюджету становить 5662 млн.грн., у тому числі дотації – 577,6 млн.грн., субвенції –5084,4 млн.грн.

Загалом доходи в проекті обласного бюджету на 2018 рік складають 6493,7 млн.грн., у тому числі без урахування міжбюджетних трансфертів з державного бюджету, що передаються на рівень районів, міст, ОТГ (4245,2млн.грн.), доходи складають 2248,5 млн.грн. (загальний фонд – 1765,2 млн.грн., спеціальний фонд – 483,3млн.грн.).

Видаткова частина загального фонду обласного бюджету на 2018 рік зростає на 6,6%. При цьому поточні видатки складають 1705,9 млн.грн. і зростають на 12,3%  (186,4 млн.грн.) проти 2017 року. За економічними напрямками планується збільшити видатки бюджетних установ на: заробітну плату з нарахуваннями – на 16% (169,3млн.грн.), енергоносії та комунальні послуги – на 15,1% (18,5млн.грн.), харчування – на 16,9% (10,8млн.грн.), медикаменти – на 2,8% (2 млн.грн.).

На капітальні видатки заплановано 59,3 млн.грн., які в основному передбачається спрямувати на придбання медичного обладнання, поповнення бібліотечного фонду для обласних бібліотек, капітальний ремонт закладів освіти та охорони здоров’я, капітальні вкладення по об’єктах соціально-культурної сфери.

Проект обласного бюджету на 2018 рік схвалено обласною державною адміністрацією та подано на розгляд обласної ради, а також оприлюднено на офіційних сайтах облдержадміністрації та обласної ради.

         Розгляд проекту обласного бюджету на 2018 рік на сесії обласної ради заплановано 22 грудня 2017 року.

У Києві були презентовані результати роботи із впровадження гендерно-орієнтованого бюджетування в галузях «фізична культура і спорт», «культура і мистецтво» та «соціальний захист і соціальне забезпечення»

25-26 жовтня 2017 року у м. Києві проходила розширена нарада щодо результатів роботи робочих груп з впровадження гендерно-орієнтованого бюджетування в галузях «фізична культура і спорт», «культура і мистецтво» та «соціальний захист і соціальне забезпечення». У засіданні розширеної наради взяли участь представники Міністерства фінансів України, Міністерства соціальної політики України, Міністерства молоді та спорту України, Міністерства культури України, представники департаментів фінансів та галузевих департаментів Кіровоградської, Івано-Франківської, Миколаївської, Запорізької, Дніпропетровської, Черкаської, Одеської ОДА, Київської МДА.

Докладніше...

Відбулося навчання спеціалістів з фінансових питань з подальшого впровадження програмно-цільового бюджетування в Україні

30 травня 2017 року у м.Кропивницькому Міністерством фінансів України за підтримки Інституту бюджету та соціально-економічних досліджень для фахівців з фінансових питань місцевих бюджетів різних рівнів області проведено тренінг щодо реалізації змін до бюджетного законодавства та практичного застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі.

        Під час заходу були висвітлені всі основні питання програмно-цільового бюджетування: від формування бюджетних запитів та результативних показників до моніторингу та оцінки ефективності бюджетних програм.

Навчання пройшли 93 особи, серед них представники 7 об’єднаних територіальних громад.

Переглянути матеріали до тренінгу 

Подкатегории